Review: The Ranch seizoen 1a

The RanchNetflix komt in een rap tempo met verschillende eigen series en in april 2016 kwam het eerste gedeelte van The Ranch uit. Hierin zien we Ashton Kutcher met zijn That 70’s show collega Danny Masterson als twee broers die met hun vader op een ranch wonen. De humor is eigenlijk niet heel anders in deze serie en dat is eigenlijk wel prima want naast de humor blijkt het een serie met het nodige gevoel te zijn.

In The Ranch zien we hoe Colt Bennett (Ashton Kutcher) terugkeert naar de boerderij van zijn vader Beau (Sam Elliot). Zijn broer Jameson ‘Rooster’ Bennett (Danny Masterson) is eigenlijk wel blij om hem te zien, maar vader Beau zit niet echt op hem te wachten. Moeder Maggie (Debra Winger) is wel blij hem te zien. Zij woont nu in een camper achter de bar die ze runt. In het eerste seizoen zien we hoe Colt het even moeilijk heeft met het feit dat zijn middelbare school liefde Abby (Elisha Cuthbert) nu een relatie heeft met Kenny (Bret Harrison), maar al snel begint hij een relatie met Heather (Kelli Goss). Rooster krijgt dan ook nog eens een relatie met de moeder van Heather, Mary (Megyn Price). Gedurende het seizoen moeten ze het hoofd bieden aan financiële problemen om de boerderij draaiende te houden en lijkt het er ook op dat Beau en Maggie ook weer bij elkaar komen.

The Ranch lijkt op een klassieke sitcom, maar het is er wel eentje waar we merken dat die op het platteland afspeelt. Het tempo is lekker laag, de scenes lopen langer door dan normaal en dat geeft de personages de tijd om te laten zien dat ze meerdere kanten hebben en niet zoals gewoonlijk in komedies een wandelende karaktertrek. De rol van Sam Elliot lijkt hem op het lijf geschreven, een mopperende vader die tegen van alles dat van nu is past hem erg goed, maar je merkt dat hij ergens diep van binnen toch trots is op zijn zonen. Een ander goed punt is uiteraard de chemie tussen Colt en Rooster, je merkt dat Kutcher en Masterson vrienden zien en hun scenes samen zijn erg goed en leuk als je van platte grappen houdt tenminste. Niet alleen Kutcher en Masterson hebben die chemie samen, ook Sam Elliot en Debra Winger hebben enorm veel chemie en weten de relatie die ze hebben geloofwaardig te brengen. Nog een dingetje is het gelach van het publiek, dat was even wennen, want het past eigenlijk niet zo bij deze serie, want aan de andere kant joelt het publiek ook niet bij de meer drama-momenten waarbij je het dan ook zou verwachten, dus heel gek is dat eigenlijk. Maar na twee afleveringen ben je wel gewend aan het gelach en kan je lekker van de serie genieten, want dat kan je genoeg bij The Ranch, het weet een lekker sfeertje te scheppen dat naar meer smaakt. Goed dat er dus nog tien afleveringen aankomen.

Serie: The Ranch – seizoen 1a
Acteurs: Ashton Kutcher, Danny Masterson, Sam Elliot, Debra Winger, Elisha Cithbert, Kelli Goss, Megyn Price
Cijfer: 7,5