Review: Josh seizoen 2

JoshHet eerste seizoen van de Britse komedieserie Josh was prima te noemen en het tweede seizoen is iets beter. Dus als je van Britse komedieseries houdt is ook dit tweede seizoen weer goed vermaak waar we zien hoe de hoofdrolspeler in verschillende genante momenten komt.

In het tweede seizoen zien we hoe Josh (Josh Widdicombe) weer vrijgezel is en Owen (Elis James) die nu een relatie heeft met een oudere vrouw die hem collector items geeft van sporters, zorgt er voor dat hij ook gaat date met een oudere vrouw, maar dat gaat natuurlijk weer mis. Kate (Beattie Edmondson) moet ondertussen het hart breken van hun huisbaas Geoff (Jack Dee). In een andere afleveringen komen ze oude vrienden tegen uit hun studententijd en dan blijkt dat geheimen en roddels uit het verleden daar beter kunnen blijven. Ook de moeder van Kate, Judith (Jennifer Saunders) verschijnt weer en ze heeft hulp nodig om hem te dumpen. Ook de neef van Owen, Phil (Mike Wozniak) uit het eerste seizoen verschijnt en die houdt nogal de tv bezet, nu net de wedstrijd van het jaar te zien is. Josh zijn standupcomedy-optreden ging niet erg goed, maar als een vrouwelijke fan met hem uit wil denken zijn vrienden dat ze een mannentester is die alles over haar dates op internet zet. Kate dompelt zichzelf onder in de wereld van de bewonerscommissie als ze iets gedaan wil krijgen. Daarna moet Josh verplicht mee met een wel heel erg saaie vriend en wil hij duidelijk maken aan een oude vriendin dat hij nooit verliefd op haar is geweest.

We zien dit seizoen vooral Josh met Owen en Kate met Geoff. Dat werkt op zich best goed, maar het zou wat leuker zijn om daar iets meer variatie in te krijgen. De eerste aflevering is net als in het eerste seizoen niet heel sterk, maar op zich is dit tweede seizoen zeker een verbetering. Er zitten grappige momenten in, vooral ook weer pijnlijke momenten dus dat is allemaal prima. De tweede aflevering (Share & Share Alike) is erg grappig. Ik hou sowieso erg van afleveringen waar mensen elkaar verkeerd begrijpen dat het bijna een klucht wordt. Ook de vierde aflevering valt in dit thema en is daarom erg leuk. Josh denkt dat hij met een mannentester-blogster aan het daten is, maar dat is dus niet zo. Dat je in de aflevering waar Josh Ian uit hun flat wil hebben al van ver aan ziet komen dat hij als de wietteler wordt gezien is eigenlijk helemaal niet erg en is misschien wel de reden waarom het zo leuk is, want laten we eerlijk zijn, het is allemaal wel erg voorspelbaar, maar zo weet je wat je kan verwachten en het stelt eigenlijk niet teleur, dat is prima. Al met al is het weer een prima seizoen waar je als je van Britse komedie houd geen buil aan kan vallen.

Serie: Josh – Seizoen 2
Afleveringen: 6
Acteurs: Josh Widdicombe, Elis James, Beattie Edmondson en Jack Dee