Review: Heroes Reborn

Heroes RebornZoals ik al in de Pilotreview zei: Ik vond Heroes toen het van 2006 tot 2010 werd uitgezonden echt geweldig, de serie kon echt vrij weinig fout doen wat mij betreft, en ja de serie vloog wel eens uit de bocht maar dat deerde me niet. En nu vijf jaar later kwam daar deze miniserie Heroes Reborn bij dat echt het oude Heroes gevoel weer terugbracht.

In Heroes Reborn zien we hoe de wereld er voor staat een jaar na een terroristische aanval in Odessa, Texas waar de mensen met krachten, die evos worden genoemd, de schuld van hebben gekregen. Luke (Zachary Levi) en Joanne Collins (Judith Shekoni) maken nu jacht op die evos om te ze vermoorden. Noah Bennet (Jack Coleman) leidt een dood normaal leven, maar als hij door complotdenker Quentin Frady (Henry Zebrowski) wordt bezocht komt zijn oude leven weer helemaal terug. Tommy (Robbie A. Kay) is een tiener die een normaal leven wil leiden maar dat niet kan en in Japan is Miko (Kiki Sukezane) op zoek naar haar vader die vermist is. Carlos (Ryan Guzman) is een voormalig militair die een held wordt als hij de taak van zijn broer overneemt en mensen met krachten wil beschermen. Malina (Danika Yarosh) is een tiener die nogal onervaren is met haar kracht maar waarbij het lot iets groots in gedachten heeft. Ondertussen is Erica Kravid (Rya Kihlstedt) met haar bedrijf Renautas met iets duisters bezig.

Laat ik voorop stellen dat Heroes Reborn echt de klassieke Heroes is: Een paar mensen met krachten die verspreid van elkaar leven en langzaam aan met elkaar in contact komen om zo de grote dreiging te stoppen. In het begin van het seizoen was soms zo traag, maar hou vol want aflevering zes is de allerbeste van het hele seizoen. Dan komt de verhaallijn van wat er een jaar geleden is gebeurd en alle puzzelstukjes vallen in zijn plaats. Ik was helemaal blij, ik heb mijn oude favoriete serie weer terug en dat bleek ook wel want net als de oude Heroes werken ze toe naar het grote moment toe dat altijd een anti-climax is. Wel is duidelijk dat het oude motto ‘Red de cheerleader, red de wereld’ nu pas echt goed tot zijn recht komt. De nieuwe personages zijn aardig, maar niet iconisch. Tommy is in het begin de vervelende tiener, maar later blijkt hij reuze mee te vallen. Carlos heeft niet zo heel veel gedaan behalve een iron-man achtig pak maken waarmee hij beter kon vechten. Het was ook beter geweest als we de motivatie van Erica Kravid iets eerder in de serie hadden gekregen, maar via flashbacks krijgen we in de een-na-laatste aflevering nog wat antwoorden waarom ze anti-evo is. Wel leuk was het om de oude personages weer te zien, al lijkt het wel of ze die terug hebben gebracht om de meeste ook weer snel af te voeren. En ja de serie is na één seizoen ten einde, maar toch hebben de makers een hele kleine cliffhanger aan het einde gestopt wat het begin van een nieuw seizoen had moeten worden. Maar dat zit er niet meer in en toch vind ik dat wel jammer, al is dat vooral om nostalgische redenen.

Serie: Heroes Reborn
Afleveringen: 13
Jaar: 2015 – 2016