Review: Toast of London seizoen 3

Toast of LondonDe Britse komedieserie Toast of London is toch wel één van de meest absurdistische komedies van de laatste tijd. Het eerste seizoen was leuk, het tweede seizoen al een stuk beter, dus ik kon niet wachten om het derde seizoen te bekijken. Maar dit derde seizoen wist de stijgende lijn die ingezet is niet doortrekken, maar dat is eigenlijk helemaal niet erg.

Ook in het derde seizoen gebeurde er weer een hoop in het leven van Steven Toast (Matt Berry). Zo beginnen we met een dronken Toast die doodleuk vertelt dat hij een verkeerde deur is ingegaan en zo aanwezig was bij de opnames van de maanlanding. Heeft hij een date met een weervrouw die het alleen over het weer kan hebben en later heeft hij nog een door drums geobserdeerde vriendin. Maar zoals altijd moet hij ’s ochtends zijn geld verdienen als hij voice-over werk moet doen en meestal in de maling wordt genomen door de hipsters Danny Bear (Tim Downie) en Clem Fandango (Shazad Latif). Ook goed dit seizoen is de gastrol van John Hamm als de charismatische Hamm. Toast is zo van hem onder de induk dat hij hem zelfs meeneemt naar zijn stervende vader, iets wat verregaande gevolgen heeft.

De eerste aflevering, over de maanlanding, is niet heel geweldig, maar daarna hervind de serie zichzelf weer. Alle scenes tussen Toast en Ray Purchase (Harry Peacock) zijn natuurlijk geweldig en dit seizoen is er ook nog een albino tweelingbroer van Purchase die verschijnt en veel erger dan Ray is. Maar de laatste aflevering is wel een hoogtepunt. Toast die wordt gepest dat hij geen acteur is zolang hij niet heeft gespeeld in het theater The Globe, want zelfs Ed Howzer-Black (Robert Bathurst) heeft er gespeeld. Maar dankzij de excentrieke regisseur Daz Klondyke (Sebastian Armesto) wordt hij gekozen omdat hij een hondengezicht heeft en dat komt heel goed uit omdat hij Shakespeare met honden wil spelen en dat kan natuurlijk niet goed gaan. Al met al is het derde seizoen geen verbetering ten opzichte van het tweede seizoen, maar zit het op hetzelfde niveau en dat is helemaal niet slecht. De gedeeltes in de geluidsstudio zijn nogsteeds erg leuk en ze weten ook nogsteeds met idiote namen voor personages te komen dus als Matt Berry en Arthur Mathews nog genoeg ideeën hebben en Channel 4 ziet er nog brood in dan wacht ik met smart op het vierde seizoen.

Serie: Toast of London – Seizoen 3
Afleveringen: 6
Jaar: 2015